sexsee
Administrator
Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: DragonNetwork arena x 200
|
Wysłany: Wto 0:09, 08 Cze 2010 Temat postu: Broń, zbroje, sprzęt |
|
|
W świecie Lineage II podstawą jest dobry ekwipunek, a zwłaszcza broń i pancerz. Podstawowym podziałem broni jest jej rozróżnienie na:
* Broń dla magów - charakteryzuje się małym współczynnikiem ataku fizycznego, za to dużym ataku magicznego.
* Broń dla wojowników - charakteryzuje się dużym współczynnikiem ataku fizycznego, za to małym ataku magicznego.
* Broń dla bohaterów - jest to zestaw typu Infinity.
Uzbrojenie można również podzielić ze względu na jej rodzaj:
* Miecze (Sword) - Jednoręczne - (najczęściej w kombinacji z tarczą). Posiadają dużą szybkość ataku. Dwuręczne - posiadają normalną szybkość ataku. Charakteryzują się względnie dużą szansą na atak krytyczny, względnie niską celność oraz dużą rozbieżnością obrażen podczas ataków krytycznego.
* Obuchy (Blunt) - patrz "miecze". Charakteryzują się małą szansą na atak krytyczny, wysoką celnością oraz mniejszą niż w przypadku mieczy rozbieżnością obrażeń podczas ataków krytycznego.
* Włócznie (Polearm) - bronie mogące zadawać obrażenia kilku przeciwnikom naraz (o ile znajdują się wdośc ograniczonym zasięgu rażenia).
* Łuki (Bow) - bardzo mocna, dystansowa broń. Posiadają niską lub bardzo niską szybkość ataku. Charakteryzują się wysoką szansą na atak krytyczny oraz bardzo wysokimi obrażeniami ataków krytycznych.
* Duale - podwójne miecze.
* Różdżki (Etc) - broń używana przez magów, posiadająca duży współczynnik ataku magicznego.
* Sztylety (Dagger) - względnie niskie obrażenia tej broni rekompensowane są przez jej bardzo dużą szybkość ataku. Charakteryzują się wysoką szansą na atak krytyczny, wysokimi obrażenaimi podczas ataków krytycznych oraz bardzo niską celnością.
* Pazury (Fist) - pomimo względnie niskich obrażeń tego typu broni oraz normalnej szybkości ataku, trzeba pamiętać o tym, że jest to broń dwuręczna, przez co dorównuje ona innym broniom w obrażeniach.
* Kusze (cross-bow) - broń, która może być używana tylko przez rasę Kamael.
* Kamael-Exclusive Weapon - bronie dostępne jedynie dla rasy Kamael, po użyciu umiejętności Change Weapon. Bronie jakie można poddać przemianie, to: Miecz jednoręczny (One-handed Sword), Miecz dwuręczny (Two-handed Sword), Łuk (Bow); zostaną one zamienione kolejno na: Rapier, Ancient Sword (Antyczny Miecz) i Kusze (Crossbow).
Opancerzenie, który wkładamy na siebie możemy podzielić na:
* Zbroje lekkie (Light Armor)
* Zbroje cięzkie (Heavy Armor)
* Szaty (Robe)
Oraz odpowiednie dla każdego typu hełmy, rękawice, buty, tarcze. Elementy uzbrojenia o tej samej nazwie łączą się w zestawy (Set) i posiadają dodatkowe statystyki, właściwości.
Istnieją także dodatki:
* Biżuteria: Naszyjniki, kolczyki, pierścienie - zwiększają one odporność na ataki magiczne (podnoszą współczynnik obrony przed magią, m. def). Biżuterię tak jak uzbrojenie można łączyć w zestawy.
* Talizmany umieszczane w bransoletach - ozdoby, dzięki którym możemy min. zwiększyć szybkość regenerowania punktów many (Mana Points, MP), punktów życia (Health Points, HP). Dostępne są w sklepach oraz fortecach.
Bronie, pancerze, biżuterię oraz bransolety możemy podzielić na następujące klasy:
* No-Grade (bez klasy)
* D-Grade (klasa D) - można go nosić bez kar od 20 poziomu.
* C-Grade (klasa C) - najlepszy sprzęt możliwy do kupienia w sklepie, dostępna bez kar od 40 poziomu.
* B-Grade (klasa B) - możliwa do zdobycia tylko przez złożenie, kupienie od innego gracza lub jako łup z potwora (moba), bez kar używany od 52 poziomu.
* A-Grade (klasa A) - dostępna w takie same sposoby, jak B-grade, korzystamy z niej bez kar od 61 poziomu.
* S-Grade (klasa Superior) - możliwa do zdobycia w taki sam sposób jak B- oraz A-grade, korzystamy z niej bez kar od 76 poziomu.
* S80-Grade (klasa S80) - klasa ta obejmuje ekwipunek między poziomami 80 a 85.
* S84-Grade (klasa S84) - najwyższa klasa uzbrojenia i broni noszona na poziomie 84 - 85, na privach najczęściej do kupienia za prawdziwe pieniądze.
Karami za używanie danego sprzętu na zbyt niskim poziomie są: zmniejszenie prędkości poruszania się, szybkości ataku i celności ataku.
Ulepszanie (oryginalnie - enchant) broni/zbroi to podwyższanie jej współczynnika obrony/ataku poprzez zakup odpowiednich zwoi z zaklęciami i użycie ich na przedmiocie. Ulepszać można sprzęt klasy D i wyższych. Zwoje są jednorazowego użytku. Sprzęt można ulepszać bezpiecznie (z szansą 100%) do 3 stopnia (wyjątkiem są zbroje jednoczęściowe, dla których bezpieczne ulepszenie wynosi +4). Każde następne ulepszanie będzie obarczone ryzykiem "spalenia" broni (prawdopodobieństwo spalenia wynosi około 33%). W przypadku spalenia, dany przedmiot znika, a na jego miejscu pojawia sie 60% ilości kryształów, jaka powstałyby z celowego rozbicia przedmiotu o takiej klasie. W grze można zdobyć również błogosławione zwoje, dzięki którym w razie nieudanego ulepszenia broń nie zamienia się w kryształy, lecz sprowadza ją do stanu ulepszenia 0.
Do broni klasy C lub wyższej można również dodać specjalną właściwość (SA - Special Abillities). Właściwości te mogą być różne, począwszy od powiększenia ilości życia, przez zwiększenie szybkości rzucania zaklęć (casting speed), do zwiększenia obrażeń zadawanych podczas trafienia krytycznego. Aby dodać SA do broni, gracz musi zdobyć kryształ duszy (soul crystal) na odpowiednim poziomie oraz o odpowiednim kolorze (zależne od broni) oraz udać się do miejskiego kowala z odpowiednią liczbą kamieni szlachetnych (gemstone) odpowiadających klasie broni. Wyjątkiem są podwójne miecze, do których specjalna właściwość zostaje automatycznie dodana gdy zostaną ulepszone (oryginalnie: enchanted) do poziomu +4.
Zmiany
Wraz z pojawieniem się ostatniej aktualizacji Gracia - The Second Throne, wprowadzono następujące nowe typy uzbrojenia i sprzętu:
* Podwójne sztylety (Dual Daggers) - dostępne jedynie dla klas używających sztyletów
* Pas (Belt) - postać może je otrzymać jedynie poprzez system wojen terytoriów (Territory War)
* Peleryna (Cloak) - dostępne jako nagrody dla postaci, które uczestniczą w wojnach terytoriów, dla postaci które posiadają wysoką rangę w klanie oraz walczyły przeciwko jednym z głównych Raid Bossów gry.
* Sigil - małe, naramienne tarcze dostępne dla klas magicznych, od klasy broni S-grade. Przyspieszają regenerowanie punktów many (Mana Points, MP), a także zwiększają atak magiczny (M. atk.).
Post został pochwalony 0 razy
|
|