Forum www.l2dragonnetwork.fora.pl Strona Główna www.l2dragonnetwork.fora.pl
Forum strony klanu MEGAMIAZGA www.sexsee.yoyo.pl
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Możliwości gry L2

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.l2dragonnetwork.fora.pl Strona Główna -> O Lineage2
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
sexsee
Administrator



Dołączył: 25 Gru 2009
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 6 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: DragonNetwork arena x 200

PostWysłany: Pon 23:31, 07 Cze 2010    Temat postu: Możliwości gry L2

Wspólna rozgrywka

W grze można rozwijać swoją postać na wiele sposobów. Za zabijanie mobów otrzymujemy doświadczenie (Experience Points, Exp) i punkty umiejętności (Skill Points, SP). Zbierając odpowiednią ich ilość awansujemy na wyższe poziomy doświadczenia, z kolei zbieranie SP pozwala na "wykupienie" nowych umiejętności (skills). Wszystkie północnoamerykańskie i europejskie serwery gry przyznają punkty na identycznych zasadach. Gracze w Korei i południowej Azji mają do dyspozycji oprócz standardowych serwerów, również serwer "relaxed", na którym ilość zdobywanych punktów doświadczenia i umiejętności jest zwiększona o 30%. Administratorzy prywatnych serwerów zazwyczaj stosują alternatywne zasady przyznawania punktów. W grze można tworzyć klany, te z kolei mogą łączyć się w sojusze. Z przypadkowych graczy można także utworzyć Party (grupę). Klan to zorganizowana grupa graczy, którzy mają własny czat i czerpią różne korzyści wynikające z bycia w klanie (np. możliwość uczestnictwa w siege'ach). Klany mogą posiadać własny zamek, fortecę, lub sale klanową (Clan Hall). Można tworzyć klany z graczami o różnych rasach i profesjach. Party to grupa sformowana doraźnie (maksymalnie 9 graczy) w celu wykonania określonego zadania (questu), zdobycia punktów doświadczenia, wspólnej walki z przeciwnikiem itp. Podczas gry w party zdobyta adena (waluta świata Lineage 2) dzieli się równo na członków Party, natomiast podział zdobytych przedmiotów zależny jest od zasad ustalonych przez lidera podczas formowania drużyny. Podział punktów Exp i SP zależny jest od poziomu postaci w drużynie im wyższy poziom, tym większa część punktów trafia do danej postaci. Party może zostać rozwiązane w każdej chwili.

Usprawnienia

Wraz z Chaotic Throne 2 - Gracia część 1, wprowadzono usprawnienia w rozgrywce PvE (Player versus environment) w postaci systemu witalności (Vitality System) oraz ziół, mikstur (Herbs, Potions) wypadających z zabitych potworów. System witalności pozwala na szybszą grę w pojedynkę; gracz może otrzymać specjalne punkty witalności (Vitality Points) w kilka różnych sposobów:

* przez bycie wylogowanym
* przebywając w bezpiecznej strefie (Peace Zone) - najczęściej w mieście
* walcząc z Raid Bossem
* korzystając z mikstury witalności (Vitality Potion), która wypada losowo z zabitych przez gracza potworów

Gracz, który zbierze określoną liczbę punktów witalności, osiąga poziom witalności postaci (Vitality Level), widoczny w oknie statystyki. Istnieją 4 poziomy witalności:

* Poziom 1 - postać otrzymuje 150% więcej punktów doświadczenia, przy zabiciu potwora
* Poziom 2 - postać otrzymuje 200% więcej punktów doświadczenia, przy zabiciu potwora
* Poziom 3 - postać otrzymuje 250% więcej punktów doświadczenia, przy zabiciu potwora
* Poziom 4 - postać otrzymuje 300% więcej punktów doświadczenia, przy zabiciu potwora

Punkty te, są stopniowo konsumowane podczas walki ze zwykłymi potworami.

Klany

Gracze mają możliwość tworzenia klanów, czyli zorganizowanych grup o trwałej strukturze. Gracz może utworzyć własny klan, gdy jego postać osiągnie 10 poziom.

Założenie klanu daje jego członkom dostęp do różnorodnych przywilejów, między innymi:

* odrębny (dostępny tylko dla członków klanu) kanał czatowy
* interfejs umożliwiający między innymi sprawdzenie, kto z członków klanu jest w danym momencie zalogowany, przeglądania informacji o postaciach będących w klanie (poziom, profesja, przynależność do konkretnego "pododdziału" itp),
* dostęp do klanowego magazynu,
* lider klanu może redagować ogłoszenia pojawiające się na ekranie po zalogowaniu postaci w grze,
* możliwość kontroli zamku lub fortecy,
* dostęp do Clan Hallu (budynek zapewniający m.in. możliwość korzystania z buffów, szybszej regeneracji MP i HP, czy odzyskiwania części doświadczenia po śmierci)

Klan może być rozwijany poprzez zwiększanie jego poziomu. Można tego dokonać wykupując poziom za pomocą SP lub adeny, a na poziomach 4 i 5 poprzez wykonywanie questu. Wyższy poziom klanu, to większa ilość miejsca oraz więcej potencjalnych członków a także umiejętności klanowe.

* Od 3 poziomu klan może posiadać sztandar (ang. Crest, znajdujący się obok imienia postaci) oraz prowadzić wojny z innymi klanami a także nadawać tytuł.
* Od 4 poziomu klan może uczestniczyć w ataku/obronie zamku (Castle Siege)
* Od 5 poziomy klanu lider klanu może założyć sojusz i wyznaczyć jemu sztandar, oraz założyć akademię.

W Chaotic Chronicle 5 wprowadzono 6, 7 i 8, poziom klanu zaś w części Chaotic Throne 1 wprowadzono poziomy 9 oraz 10. Gdy klan spełnia odpowiednie wymagania, lider klanu może (za punkty reputacji i odpowiednie przedmioty zdobywane po zabiciu określonych raidbossów) nauczyć się umiejętności klanowych zwiększających statystyki członków klanu, a także wykupić dodatkowe rozszerzenia, takie jak Akademia, czy Gwardia Królewska, które zwiększają maksymalną ilość członków klanu. Należy zaznaczyć, że członkowie Akademii oraz niższych rangą "pododdziałów" nie odczuwają działania niektórych umiejętności klanowych (W przypadku Akademii dotyczy to wszystkich umiejętności klanowych).

Raid Boss

Raid Bossy to jeden ze sposobów zdobycia broni i przedmiotów wysokiej klasy. Służą one także do wykonania zadania (questu) na Subklasę (wybranie dodatkowej profesji dla tej samej postaci). Raid Boss to potężny potwór, często chroniony przez kilka słabszych. Różnica poziomów pomiędzy graczem chcącym uczestniczyć w potyczce z RB a samym potworem nie może wynosić więcej niż 20 poziomów - w przeciwnym razie, gracz zostanie unieruchomiony przez skill Medusa. Najpopularniejszym sposobem bicia RB jest wyprawa kilku najsilniejszych członków klanu, co nie zmienia faktu, że wyprawa wszystkimi członkami jest sympatyczniejsza i ułatwia zabicie stwora. Obecnie nieepickie raidbossy zabija się przy pomocy jednej drużyny w następującym składzie: 3 postacie zadające obrażenia (DD), postać lecząca (bishop), postać odnawiająca MP (elven elder lub shillen elder), 4 postacie wspomagające: warcryer, bladedancer, swordsinger i ostatnia postać zależna od rodzaju DD. Jeśli są to wojownicy - warlock, w przypadku magów - elemental summoner lub overlord. W przypadku kilku postaci dysponujących specyficznymi umiejętnościami drastycznie zwiększjącymi ich siłę ataku przy niskim poziomie HP (destroyer, tyrant), możliwe jest zabicie raidbossa mniejszą drużyną.

Epic Boss

Epic Boss to najpotężniejsze i najsilniejsze potwory (moby) w grze i ich pokonanie wymaga udziału kilkunastu lub kilkudziesięciu osób do nawet setki w zależności od siły istoty. Jest ich stosunkowo dużo różniących się poziomem. Sa na całej mapie, cenniejsze okazy są ukryte w miejscach do których ciężko dojść np. Zaken na Devil's Isle lub do których wymagana jest specjalna przepustka np. Antharas w Antharas' Nest, Baium na szczycie Tower of Insolence. Lista Epic Bossów z których przy odrobinie szczęścia wypadają cenne łupy i specjalna, rzadka biżuteria:

* Queen Ant
* The Core
* Antharas (pojawił się w Chaotic Chronicle 1)
* Orfen (pojawił się w Chaotic Chronicle 1)
* Zaken (pojawił się w Chaotic Chronicle 2)
* Baium (pojawił się w Chaotic Chronicle 2)
* Valakas (pojawił się w Chaotic Chronicle 4)
* Frintezza (pojawił się Chaotic Chronicle 5)
* Baylor (pojawił się w Chaotic Throne 1 - The Kamael)
* Beleth (pojawił się w Chaotic Throne 1 - Hellbound)

Castle Siege

Oblężenia zamków to największe bitwy w świecie Lineage 2. Bierze w nich udział czasami kilkaset osób. Oblężenie trwa 2 godziny, jeśli w tym czasie jeden z klanów atakujących nie przejmie kontroli nad Świętym Artefaktem, to zamek pozostaje własnością dotychczasowego klanu. Zasady siege są proste: broni klan, do którego należy zamek oraz inne klany które zapiszą się na jego obronę (w przypadku braku właściciela zamku bronią NPC - komputerowi gracze), natomiast stroną atakującą są klany (z 5 lub wyższym poziomem), które się zapiszą po stronie atakującej. Cała rozgrywka polega na tym, aby lider jednego z klanów atakujących "wygrawerował" swoje imię (skill Pieczęć Władcy, ang. Seal of Ruler) na statui (Święty artefakt) znajdującej się w jednym z wewnętrznych pomieszczeń zamku. Najpierw jednak atakujący muszą przebić się na dziedziniec przez grube mury zewnętrzne (względnie bramę) oraz dostać się do zamku wewnętrznego przez kolejne wrota bronione przez obrońców. Po przejęciu artefaktu klany zamieniają się rolami, dzięki czemu obrońcy mają ostatnią szansę odzyskania warowni. Zamki, na które można robić siege: Dion, Gludio, Giran, Aden (stolica Królestwa Aden), Goddard, Innadril, Schuttgard, Oren, Rune (stolica Królestwa Elmore). Poprzez siege można zdobyć też Clan Hall (siedzibę klanu, mniejszą i dającą inne profity niż zamek): Kryjówka partyzantów, Siedziba bandytów, Zdewastowany zamek. Posiadanie zamku daje klanowi szereg korzyści finansowych i znajduje odzwierciedlenie w gospodarce całego serwera poprzez uruchomienie podatku - od każdej transakcji w danym mieście realizowanej pomiędzy graczami a niezależnymi bohaterami płaci się podatek trafiający bezpośrednio do klanu władającego określonym zamkiem. Po pierwszym udanym oblężeniu uruchamiany jest również tzw. Manor system, w którym gracze kupują nasiona, sadzą je na potworach i po ich zabiciu wyciągają ze zwłok owoce, które wymienić można później na materiały. Jest to bardzo rozsądna alternatywa dla samodzielnego robienia bardziej złożonych i droższych materiałów niezbędnych do tworzenia ekwipunku.

Aby ułatwić oblężenie zamku, krasnolud ze strony atakującej jest w stanie przyzwać na pole bitwy machiny wojenne, burzące mury i bramy zamku:

* Siege Golem (Golem Oblężniczy)
* War Hog Cannon (Potocznie zwana "Świnią")
* Swoop Cannon (Machina przypominająca żabę. Dodana w Interlude)

Sprzedaż przedmiotów

W grze można ustanowić Private Store (prywatny sklep) z opcją buy lub sell (kupowanie lub sprzedawanie). Wtedy każdy inny gracz może sprzedać graczowi lub kupić coś od niego za określoną kwotę Adeny (Adena - jednostka płatnicza w grze), tak jak w normalnym sklepie. Często skupowane są np. materiały, potrzebne krasnoludom do tworzenia przedmiotów, a na sprzedaż trafiają recepty (potrzebne do tworzenia przedmiotów) nieprzydatne innym rasom oraz stary, nieużywany przez właściciela sprzęt. Gracze posługują się często następującymi angielskimi akronimami: WTB - chcę kupić, WTS - chcę sprzedać oraz WTT - chcę wymienić. W grze istnieje także funkcja Exchange (komenda /trade nick_gracza w panelu rozmowy) dzięki której możemy sprzedawać dane przedmioty w szybszy, lecz mniej bezpieczny sposób.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.l2dragonnetwork.fora.pl Strona Główna -> O Lineage2 Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin